Miernik grubości lakieru
Model: mgl 8 auto al oraz fe
- miernik do pomiaru grubości lakieru na karoserii samochodu z sondą na przewodzie i pamięcią na 170 pomiarów
- zakres pomiaru od 0 do 2000um ( 0 do 2 mm )
Zakup auta to poważna inwestycja, czy warto zatem ryzykować inwestowanie swoich oszczędności w powypadkową skarbonkę?
Miernik lakieru jest niezbędnym urządzeniem podczas dokonywania zakupu samochodu. 90% samochodów używanych ma jakieś mniejsze bądź większe naprawy blacharsko-lakiernicze. oczywiście większość sprzedawców nie przyznaje się do tego faktu, twierdząc, że auto jest bezkolizyjne a co gorsze - bezwypadkowe. należy pamiętać, że nawet niegroźnie wyglądająca stłuczka może bardzo poważnie uszkodzić samochód. należy zadać sobie pytanie czy chcemy kupić taki samochód, jeżeli tak to spokojnie możecie państwo opuścić tą stronę, w innym wypadku zachęcamy do zakupu miernika lakieru. dzięki temu prostemu urządzeniu w łatwy sposób nawet laik może określić przeszłość blacharsko-lakierniczą oglądanego auta.
Pomiaru można dokonać na elementach karoserii wykonanych z blachy stalowej i aluminium (innych metali niemagnetycznych również)
(nie nadaje się do pomiaru na elementach z tworzyw sztucznych).
Miernik tego producenta wygrał test mierników lakieru
Przeprowadzony przez tygodnik auto świat!!
Cechy i funkcje miernika grubości lakieru mgl 8 auto al oraz fe
- nowa głowica - sprężynująca miernik posiada głowicę pomiarową zawieszoną sprężyście, która skonstruowana jest w ten sposób, że podczas dociskania sondy do badanej powierzchni, "wsuwa" się 2-3mm. dzięki temu pomiar staje się dokładniejszy ze względu na bardziej równomierny docisk do badanej powierzchni.
- precyzyjny pomiar punktowy sprawia, że pomiar jest jeszcze bardziej precyzyjny, grubość jest mierzona w jednym tylko punkcie, a nie na całej szerokości głowicy co eliminuje jakiekolwiek zakłócenia
- funkcja hold jest rozwiązaniem stosowanym w najdroższych miernikach. pozwala na dokonanie pomiaru i zatrzymanie go, dzięki czemu możemy miernik oddalić od badanej powierzchni i odczytać pomiar.
- miernik automatycznie wykrywa materiał z jakiego wykonany jest mierzony element karoserii: blachę stalową lub stalową ocynkowaną (fe) lub aluminium (al)
- miernik wyposażony jest w wyświetlacz lcd 2 x 8 lini z podświetlaniem. na początku linii wyświetlacza znajduje się numer pamięci i wartość zapamiętanego pomiaru następnie wskaźnik materiału na jakim w danej chwili dokonujemy pomiaru:
Al - blacha aluminiowa
Fe - blacha stalowa.
- w dolnej części wyświetlacza znajduje się aktualny pomiar. pole pomiaru wskazuje grubość lakieru (kitu), po przekroczeniu jego zakresu zostanie wyświetlony napis: "-um"
- zakres pomiaru od 0 do 2000um ( 0 do 2 mm )
- rozdzielczość pomiarów:
0 – 300 1um
300 – 500 2um
500 - 2000 5um
- odświeżanie pomiaru co 0,5 sekundy - możliwość przesuwania po lakierze i odczytu pomiaru.
- dokładność pomiaru + - 1 um. ( 0,001 mm )
- orientacyjna grubość lakieru na samochodach fabrycznych z blachy stalowej waha się w granicach od 100um do 200um, zależnie od marki. na elementach z blachy aluminiowej nawet poniżej 100um.
- miernik posiada funkcję automatycznego wyłączenia zasilania po ok. 3 min. bezczynności.
- miernik wykonany jest w technologii smd na mikroprocesorze atmega firmy atmel.
- pomiaru dokonujemy poprzez przystawienie czołowej części sondy miernika do karoserii tak, aby dolegała całą powierzchnią.
- na wyświetlaczu odczytujemy wynik pomiaru który podany jest w um.
- miernik zasilany jest z bateri r9 ( 6f22 - 9v )
- czas pracy na baterii ponad 48 godzin
- wskaźnik stanu baterii
Koniecznie sprawdź pozostałe nasze ogłoszenia:
Za wysyłkę płaci się tylko raz!
Martom Tomasz Przyborowski
Mełgiewska 26
20-234 Lublin
NIP: 7122791348
Martom Tomasz Przyborowski
Mełgiewska 26
20-234 Lublin
NIP: 7122791348