Roleta bagażnika zestaw napraw mazda 6 02-08 kombi

Cena: Cena Specjalna 13,99 zł

- przedmiot: zestaw naprawczy (tuleja) rolety bagażnika
- samochód: mazda 6 kombi
- rok produkcji: 2002-2008

Instrukcja naprawy rolety bagażnika mazda 6 kombi 2002-2008

Potrzebne:

- zestaw naprawczy (tuleja)
- śrubokręt krzyżakowy
- wiertarka i wiertła 2,5 mm lub 3 mm
- szczypce
- okrągły pilnik
- punktak
- młotek
- klej do metalu / tworzywa

Wymontowanie rolety:

- odkręcić plastikową osłonę rolety od strony kierowcy (dwa wkręty z łbem krzyżakowym) i ją zdjąć
- znaleźć plastikowy sworzeń umieszczony w rurze
- odkleić kawałek skóropodobnego materiału tak, żeby widoczne były dwa otwory (wgłębienia zapobiegające przemieszczaniu się sworznia)
- rozwiercić otwory w metalowym pręcie wiertłem 2,5 mm lub 3 mm (uwaga! nie wiercić przez plastikowy element)
- przekręcić sworzeń i wyciągnąć go z rury
- pilnikiem wyrównać nierówności wokół otworów wewnątrz rury

Wymontowanie sworznia:

- ściągnąć sprężynkę ze sworznia
- przeciąć sworzeń lub go złamać nie uszkadzając sprężyny ani pręta

Naprawa:

- zaczepić sprężynkę we wgłębieniu w kształcie litery l na tulejce
- wsunąć sprężynkę w metalową rurkę

Uwaga!

Metalowa tuleja powinna być zamontowana z przesunięciem o 90 stopni w stosunku do oryginalnej plastikowej tak, aby wywiercone wcześniej otwory nie pokrywały się z wyżłobieniami i otworami na tulejce. dlatego przed włożeniem do metalowej rury całego zestawu, należy zaznaczyć miejsce wyżłobień

- sugerując się zaznaczonymi wyżłobieniami, przy użyciu punktaka i młotka, w dwóch miejscach należy zagiąć metalową rurę tak, aby powstały wgłębienia blokujące przekręcanie się sworznia wewnątrz rury
- przykleić skóropodobny materiał do rury
- po wyschnięciu kleju, nawinąć materiał na rurę do pozycji ,,cofniętej"
- obrócić roletę 12 razy w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara
- założyć i dokręcić wkrętami obudowę z lewej strony

Instrukcja naprawy rolety bagażnika w samochodach mazda 6 kombi 2002-2008

Otrzymałeś od nas metalową tulejkę i przy pomocy tej instrukcji postaramy się wyjaśnić ci jak naprawić swoją roletę. do naprawy będziesz potrzebować: śrubokręt krzyżakowy, wiertarkę wraz z wiertłem 2,5 mm lub 3 mm, szczypce, okrągły pilnik, punktak, młotek, klej do metalu/tworzywa.

Roleta jest pokryta plastikową osłoną od strony kierowcy, która jest zamontowana przy pomocy 2 śrubek krzyżakowych. na początku musisz zdjąć plastikową osłonę. gdy ją zdejmiesz na metalowej rurze jest skóropodobna osłona.

Na jej krawędzi znajduje się plastikowy sworzeń umieszczony w rurze, w którym znajduje się zaczep sprężyny połączonej z prętem. aby wymontować plastikowy sworzeń odklej kawałek skóropodobnego materiału, tak aby widoczne były 2 otwory, które zapobiegają przemieszczaniu się sworznia.

Rozwierć otwory w metalowym pręcie wiertłem 2,5-3 mm. nie wierć przez element plastikowy, tylko przez element metalowy, tak aby można było wyjąć plastikową końcówkę. po rozwierceniu otworów delikatnie przekręć sworzeń i wyciągnij go z metalowej rury. nie próbuj wyciągać plastikowego sworznia bez rozkręcania bo możesz uszkodzić metalową rurę jak i sam sworzeń a wtedy pomoże tylko wymiana całej rolety. po wyciągnięciu sworznia możesz wyrównać pilnikiem nierówności wokół otworu wewnątrz rury.

Wyraźnie można zauważyć przyczynę usterek, jest to wyżłobienie w kształcie litery l, które szybko ulega zużyciu i deformacji a nawet zmiażdżeniu przez co roleta przestaje funkcjonować jak powinna. zdemontuj sworzeń ściągając z niego sprężynę. aby sworzeń zdemontować należy go przepiłować brzeszczotem lub zmiażdżyć kombinerkami lub młotkiem. należy jednak przy tym uważać aby nie zniszczyć metalowego prętu, na którym się znajduje.

Teraz czas wymienić nasz zużyty plastikowy element metalową tulejką. zaczep sprężynkę we wgłębienie w kształcie litery l na tulejce, a następnie wsuń ją w metalową rurkę. powinno być wyraźnie odczuwalne sprężynowanie.

Uwaga! metalowa tulejka powinna być zamontowana w przesunięciu o 90 stopni w stosunku do oryginalnej plastikowej tak aby wywiercone wcześniej otwory nie pokrywały się z wyżłobieniami na tulejce. dlatego przed włożeniem do metalowej rury pręta z tulejką należy zaznaczyć miejsce wyżłobień na metalowej rurce.

Zgodnie z zaznaczonymi miejscami wyżłobienia różnymi od wywierconych wcześniej przy pomocy punktaka i młotka należy zagiąć metalową rurę tak, aby utworzyć wgłębienia, które będą blokowały metalową tulejkę wewnątrz rury przed przekręcaniem się.

Po wszystkim, materiał skóropodobny może zostać z powrotem naklejony na metalową rurkę. gdy klej wyschnie należy nawinąć materiał na rurę do pozycji ,,cofniętej".

Następnie możemy przystąpić do składania rolety z powrotem w całość. zanim jednak dokręcimy z lewej strony obudowę przy pomocy 2 krzyżakowych śrub należy obrócić roletę 12 razy w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara.

 

F.H. FAREX Sp. z o.o. Sp.k.
ul. Zadębie 17
20-231 Lublin
NIP: 7122607592

 

brak informacji

 

F.H. FAREX Sp. z o.o. Sp.k.
ul. Zadębie 17
20-231 Lublin
NIP: 7122607592